Artikelen

Kom bij de juiste doelgroep

Posted by Yvonne on 25-okt-2018 15:05:28

Wat weet jij van hoe je bij de juiste doelgroep terecht komt? Ja, je hebt hier invloed op. Ik laat je zien ‘hoe’.

Allereerst: waar hebben we het nu precies over? Bepalen hoe je bij de juiste doelgroep terecht komt heet positionering. Wij houden niet zo van marketing termen. Wij noemen het gewoon ‘het fundament’. En het fundament is: wie ben jij en voor wie ben jij er. Als je dit weet dan heb je:

1. Focus

“Wij doen alles en voor iedereen”. Ik hoor het wel eens langskomen in gesprekken en het is het slechtste fundament dat je je kunt voorstellen. Een sterk fundament is afgebakend en heeft een duidelijke focus. Dat is fijn voor jou als ondernemer, want een duidelijke focus geeft rust en ruimte. Wij vinden dat het moet passen in één zin met drie pijlers.

2. Welke koers vaar je?

Door een duidelijke positionering weet je welke koers je de komende tijd gaat varen. Je weet waar je energie in moet stoppen om strategisch te groeien. Je bedrijf is geen toevallig ontstaan vehikel, het is een project gebaseerd op keuzes die door jou als ondernemer met gevoel en verstand genomen zijn. Misschien ben je de koers die je wilt varen kwijtgeraakt, dan is het tijd om hier opnieuw naar kijken, waarbij er opnieuw duidelijke keuzes gemaakt moeten worden. Deze opdracht is geen one-time iets, deze opdracht doe je elk jaar.

3. Basis voor marketing

Omdat je fundament duidelijk maakt wie en wat, heb je de basis voor je marketing gelegd. Ideaal, want nu kun je verder met de hoe: de website, campagnes en ander materiaal. Alles is op elkaar afgestemd, want jij weet wie je wilt aanspreken en waar je jouw potentiële klanten mee kunt verleiden.

Veel succes met je fundament. Hulp nodig? Download de opdracht hieronder en krijg dit helder.

 

Topics: Professionaliteit, Resultaat

MarketingWerkt

MarketingWerkt helpt ondernemers groeien door (online) marketing. We maken doelen inzichtelijk en stappen helder zodat resultaat behaald wordt.

  • Creëren een krachtige Inner Stance en verspreiden die op de juiste plaats
  • Helpen resultaten behalen
  • Coachen zodat marketing helder wordt

Ontvang meer artikelen

Andere artikelen

Bereik de juiste doelgroep

Download gratis het e-book ‘kom onder de juiste doelgroep’. We geven je in dit e-book geen tips, maar een simpele maar effectieve opdracht om de basis van je bedrijf goed in kaart te brengen. In vier stappen heb jij de basis op orde. Heb je meer duidelijkheid dan ervoor.

De juiste doelgroep MW